1kWh prądu = 929 g CO2
Przy obecnych, niepokojących zmianach klimatu – także klimatu biznesowego – inwestycja w ekologię jest jednym z najlepszych metod na pokazanie, że nasza firma idzie z biegiem czasu. Niezależnie od branży, przywiązanie do ekologii jest wyznacznikiem świadomego społecznie biznesu. Chociaż w małej firmie emisja dwutlenku węgla jest niewielka, gest jej zmniejszenia przyniesie nierównomierne zyski wizerunkowo-marketingowe. Do wyboru jest cała gama możliwości, od przejścia na tworzywa odnawialne w produkcji materiałów marketingowych, po wykupienie tzw. “offsetu węglowego”, czyli wsparcie np. hodowli drzew które będą produkowały tlen “na nasze konto”. Jednak istnieje jeden sposób, który oprócz ważnych korzyści dla klimatu i wizerunku firmy przynosi realny zysk. Są nim panele fotowoltaiczne.
Choć dostępne na rynku już od ponad dekady, panele fotowoltaiczne osiągnęły wielki postęp technologiczny na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dzisiejsze panele są tańsze a zarazem o wiele bardziej wydajne niż te poprzedniej generacji. Już przeciętny panel fotowoltaiczny osiąga wydajność około 18%, co oznacza że 18% energii słonecznej jest w pełni przetwarzane na energię elektryczną. Liczba może wydawać się mała, ale budżetowa instalacja paneli fotowoltaicznych jest w stanie w pełni pokryć zapotrzebowanie energetyczne domu jednorodzinnego w okresie letnim, produkując nadwyżkę która zwróci część kosztów w okresie grzewczym.
Panele zarabiają na siebie bez potrzeby częstego serwisowania, a niektóre modele gwarancję utrzymania wydajności w skali nie mniejszej niż 90% pierwotnej posiadają na okres dłuższy niż nawet 20 lat. Przez ten czas nie tylko oszczędzamy na prądzie, ale obecnością paneli fotowoltaicznych na terenie firmy oznajmiamy nasze przywiązanie do kwestii ochrony środowiska, czyniąc realną i wymierną ulgę naszemu ekosystemowi. Dowiedzieć się więcej można na stronie PANELE FOTOWOLTAICZNE