Pozycjonowanie w Niemczech pod lupą
Wielu polskich przedsiębiorców wchodzących ze swoim biznesem na rynki zagraniczne zastanawia się, na jaką formę reklamy online postawić, by dotrzeć do jak największej liczby lokalnych klientów. Możliwości jest kilka, np. zlecając pozycjonowanie strony internetowej czy utworzenie i prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads.
W dzisiejszym wpisie skupimy się na SEO na rynku niemieckim i odpowiemy na pytania, jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Niemczech, czym ten rynek się charakteryzuje i na co należy zwrócić szczególną uwagę.
Pozycjonowanie w Niemczech – krótka charakterystyka rynku
Rynek niemiecki jest ponad dwukrotnie większy od polskiego, pozwala więc, na dywersyfikację źródeł dochodu poprzez sprzedaż produktów lub usług. Jednak zanim ruszymy z działalnością, musimy wcześniej dobrze poznać jego wymagania:
- Stwórz tamtejszą domenę krajową, a więc .de. – będzie to strona godna zaufania w oczach lokalnych konsumentów, a także adekwatna do tego, co chcieliby na niej znaleźć.
- Zwróć uwagę na język – dostosuj odpowiednią wersję językową witryny. Docenią to zarówno niemieccy konsumenci, którzy zwracają uwagę na treść, jak i Google, gdyż przeglądarka ta wyświetla na wyższych pozycjach linki, które prowadzą do stron w pełni zrozumiałych dla odbiorcy.
- Pamiętaj o systematycznej rozbudowie strony – Google, to wyszukiwarka tekstowa, dlatego liczne treści pozytywnie wpływają na ocenę uzyskaną od algorytmu. Treść powinna brzmieć naturalnie i zachęcać do skorzystania z oferty, jednak nie można zapominać także, o nasyceniu jej słowami kluczowymi.
- Zoptymalizuj stronę – warto zainwestować w optymalizację, która skieruje zasięg witryny na właściwy tor, czyli pozwoli ograniczyć teren do konkretnego miasta lub regionu. Dzięki temu mamy pewność, że trafimy z ofertą do właściwych odbiorców.
Pozycjonowanie w Niemczech – dobór słów kluczowych
Kluczową rolę w procesie pozycjonowania odgrywają także odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Aby zbudować listę popularnych fraz, można skorzystać z narzędzia takiego jak Google Keywords Planner – wyszukiwarka ta podpowie nam, jakich słów związanych z branżą internauci szukają najczęściej. Co więcej, język niemiecki jest bardzo „elastyczny”, co pozwala użytkownikom, dość precyzyjnie określać Google czego potrzebują, dlatego warto główną listę słów kluczowych rozszerzyć o dodatkowe frazy długiego ogona. Zależność tę widać szczególnie dobrze po skuteczności optymalizacji strony pod frazy long-tail – szybkie i dość duże skoki pozycji.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat niemieckiego SEO, zapraszamy na stronę i bloga CodeEngineers – Pozycjonowanie w Niemczech.