http://biznes-go.pl/en/mobile-applications-versus-web-applications-how-are-they-different/ webmakers blog Blog authors often share their observations on the latest trends in website design. The blog regularly publishes articles on new frameworks, libraries, and tools that can enhance the web development process.
RODO w e-mail marketingu – co powinieneś wiedzieć

RODO w e-mail marketingu – co powinieneś wiedzieć

Dla 75% firm email marketing jest kanałem komunikacji z klientem, który przynosi duży zwrot inwestycji. Wiele z nich zapowiada, że będzie swoje działania marketingowe rozwijała właśnie w tym kierunku. Rok 2018 w tym zakresie jest szczególny, ponieważ 25 maja weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. Tematyka RODO w e-mail marketingu cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, którzy stawiają ten kanał komunikacji z klientem,
RODO wymusza wprowadzenie wiele zmian w e-mail marketingu. Konieczne jest zatem posiadanie dobrowolnej zgody odbiorcy na zbieranie i wykorzystanie w konkretnym celu jego danych osobowych. Nie można już pozyskiwać wszelkich zgód w sposób niejasny, zgoda nie może być w żaden sposób ukryta.

Zasada permission marketingu

Subskrybent musi wyrazić zgodę na konkretne działania marketingowe dobrowolnie i w pełni świadomie, tego dotyczy zasada permission marketingu. Nie może być żadnych wątpliwości, że odbiorca zgadza się na otrzymywanie ofert handlowych i newslettera oraz na udostępnienie swoich danych osobowych. Tematyka RODO w e-mail marketingu jest niezwykle obszerna, jednak ten aspekt powinien w sposób szczególny zostać uwzględniony przez firmy przy prowadzeniu tego rodzaju działań marketingowych.
W każdym mailingu musi znaleźć się dezaktywujący przycisk – nie może być on w żaden sposób ukryty, a widoczny dla odbiorcy. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio wybrać jego kolor, czcionkę i grafikę.

Zrozumiały komunikat

Zgodnie z RODO wszystkie komunikaty kierowane do odbiorcy muszą być dla niego zrozumiałe, a zatem napisane prostym językiem, nie ma konieczności stosowania zgód opierających się o język prawniczy. Widoczne muszą być zarówno zgoda na komunikację, jak również przetwarzanie danych osobowych. Zgodę odbiorca może wyrazić np. formularzu umożliwiającym rejestrację.
Obszerna tematyka RODO w e-mail marketingu obejmuje także rozszerzony obowiązek informacyjny. Odbiorca musi zostać szczegółowo poinformowany o przysługujących mu prawach dotyczących m.in. możliwości przeniesienia lub zmiany danych, wglądu do nich, a także wycofania się ze zgody. Nadawca z kolei ma obowiązek przekazania swoich danych kontaktowych, podstawy prawnej do ich przetwarzania i zamiaru przekazania ich innym podmiotem, jeżeli taki istnieje. Konieczne jest również uwzględnienie w informacjach, jakie dane będą przetwarzane, przez jaki okres czasu, a także w jakim celu.

Zebrane wcześniej zgody

Jeżeli przy pozyskiwaniu wcześniej baz danych zostały pominięte dotychczasowe wymogi prawne, to nie będą mogły być one wykorzystywane. Nie są one zgodne z obecnie obowiązujących zasadami. Niektóre kampanie zezwalały na pozyskanie danych, np. adresu e-mail bez jednoznacznej zgody. Było tak m.in. w przypadku udostępnienia e-booka odbiorcy, który podał swój adres e-mail. To oznacza, że możliwość wysłania materiałów była jednoznaczna ze zgodą na wysyłkę np. newslettera. Poznając bliżej tematykę RODO w e-mail marketingu, wiesz już, że obecnie jest to niezgodne z prawem. To także duże wyzwanie dla platform umożliwiających wysyłkę zautomatyzowanych maili. Muszą one przystosować się do nowych wymogów, jak jest to w przypadku platformy Redlink, będącej administratorem danych i podmiotem przetwarzającym.
Istotne jest, aby nie tylko bliżej zapoznać się z tematyką RODO w e-mail marketingu i dostosować się do nowych obowiązujących zasad, ale również wybrać platformę, która dokonała zmian w swoich narzędzi z uwzględnieniem nowego rozporządzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *